FAQ
Veelgestelde vragen
Het antwoord op de meest gestelde vragen vind je hier.
Inschrijving:
- Kan ik mij direct inschrijven voor een training?
Inschrijven kan alleen via www.SocialMediaTrainingen.nl op de informatiepagina van iedere cursus staat een inschrijfknop. Jouw inschrijving is definitief als je de iDeal betaling hebt afgerond. In het geval van een overschrijving geldt het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van SocialMediaTrainingen. - Wanneer is mijn inschrijving definitief?
Jouw inschrijving is definitief als je de iDeal betaling hebt afgerond. In het geval van een overschrijving geldt het moment waarop het bedrag is bijgeschreven op de rekening van SocialMediaTrainingen. - Ik heb geen KVK-nummer, kan ik me toch inschrijven?
Ja, dat kan. Het invullen van een KVK-nummer is niet verplicht, je kunt dit veld gewoon overslaan. - Ik heb me ingeschreven en betaald maar wil of kan (bijvoorbeeld door een calamiteit, ziekte of werk) nu toch niet deelnemen. Wat nu?
Zodra jouw inschrijving definitief is heb je 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd geldt niet als jouw cursus binnen 4 weken begint of als het om een e-learning gaat.
Als je gebruik wilt maken van de bedenktijd kun je ons mailen om jouw deelname te annuleren of te verzetten. Als je binnen de bedenktijd annuleert krijg je het betaalde inschrijfgeld terug.
Als je na verstrijken van de bedenktijd om welke reden dan ook, niet deelneemt (of kunt deelnemen) aan een opleiding, cursus of workshop waarvoor je je hebt ingeschreven ontvang je het betaalde inschrijfgeld niet terug.
Het is meestal ook niet mogelijk om, zonder extra kosten, een gemiste opleiding, cursus of workshop op een later tijdstip in te halen.
Bij jouw aanmelding ben je akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden, hierin staat omschreven welke regels wij hanteren tav uitschrijvingen. Onze algemene voorwaarden vind je hier.
BTW / Belasting:
- Kan ik de BTW terugvragen?
De kosten voor een nascholing kunnen in veel gevallen worden opgevoerd als bedrijfskosten. Na betaling van jouw inschrijfgeld ontvang je een digitale factuur waarop de betaalde BTW vermeld staat.
Contact:
- Kan ik SocialMediaTrainingen bellen?
Wij vinden het prettiger als je ons mailt: info@SocialMediaTrainingen.com. Door vooral via mail te communiceren kunnen wij onze personeelskosten laag houden. Zo kunnen we onze cursussen tegen een scherp tarief aan blijven bieden. - Ik heb een vraag over een training
We proberen alle informatie die jij nodig kunt hebben op onze website te vermelden. Mocht je desondanks toch contact met SocialMediaTrainingen willen hebben, neem dan bij voorkeur contact met ons op via mail: info@SocialMediaTrainingen.com Als wij jouw vraag op papier hebben kunnen wij deze direct door zetten naar degene die een antwoord kan geven op jouw vraag.
Certificaten/diploma's:
- Krijg ik een bewijs van deelname?
SocialMediaTrainingen verstrekt digitale certificaten als aan de voorwaarden is voldaan, welke voorwaarden kan variëren. Op de cursuspagina staat aan welke voorwaarden je moet voldoen. - Hoe kan ik aantonen dat mijn certificaat echt is?
Alle SocialMediaTrainingen certificaten zijn online te verifiëren door middel van een QR-code. Je kunt dit certificaat downloaden en eventueel uitprinten. - Kan ik bij SocialMediaTrainingen een MBO- of HBO-diploma halen?
SocialMediaTrainingen verzorgt trainingen, workshops en bij- en nascholingen. Na actieve deelname ontvang je een digitaal certificaat waarop de behandelde onderwerpen staan.
Neem contact op met een MBO- of HBO-opleiding bij jou in de buurt als je een MBO of HBO diploma wilt halen.
Betaling/factuur:
- Wanneer krijg ik de factuur?
Jouw factuur wordt automatisch aangemaakt op het moment dat een inschrijving is afgerond. Je ontvangt een bevestigingsmail met daarin de link waarmee je jouw factuur kunt downloaden. De bevestigingsmail wordt verzonden naar het emailadres van de ingeschreven cursist. Als je geen bevestigingsmail hebt gekregen is het raadzaam om in de map 'ongewenste mail' of 'spam' te kijken. Als je ook daarin geen mail aantreft kun je ons mailen. Vaak is de oorzaak snel duidelijk en de oplossing snel te realiseren. Het helpt als je in de mail schrijft over welke cursus en welke cursist het gaat. - BTW?
SocialMediaTrainingen is wettelijk verplicht 21% BTW toe te voegen aan de verkoopprijs. Bedrijven/personen die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel kunnen de kosten voor na- of bijscholing vaak opvoeren als bedrijfskosten. - Ik weet het KVK-nummer niet. Kan ik me toch al inschrijven?
Ja, dat kan. Je kunt de bedrijfsgegevens later aan laten vullen. Als je het KVK-nummer niet weet kun je het eenvoudig opzoeken via Google (zoek op: kvk bedrijfsnaam) Het invullen van het KVK-nummer is niet verplicht bij inschrijving. Als je het kvk nummer niet weet, maar wel een factuur op een bedrijfsnaam wilt hebben kun je het veld overslaan. Zodra je het nummer wel weet stuur je ons een mail met het kvk nummer en de naam van de cursist. Met die gegevens kunnen wij het factuuradres voor je aanvullen.
Evaluatie kwaliteit:
- Hoe bewaakt SocialMediaTrainingen de kwaliteit?
Alle cursussen en trainingen die door of m.m.v. SocialMediaTrainingen worden georganiseerd, worden geëvalueerd. We gebruiken de uitkomsten van evaluaties om onze kwaliteit op peil te houden. Waar nodig doen we aanpassingen om tot de gewenste kwaliteitsverbetering te komen. Uitkomsten van evaluaties worden geanonimiseerd met trainers gedeeld. Feedback van cursisten kan ook reden zijn om afscheid te nemen van trainers, locaties en onderwerpen. - Waar kan ik me melden als ik ontevreden ben?
Wij vinden het vervelend als je iets als 'niet prettig' hebt ervaren. Wij stimuleren onze deelnemers hun ongenoegens altijd eerst te bespreken met de betrokken personen en brengen jullie indien nodig graag met elkaar in contact. Als jullie er samen niet uitkomen kun je dat kenbaar maken bij SocialMediaTrainingen, in onze klachtenregeling staat omschreven welke stappen je kunt zetten. Onze klachtenregeling vind je hier.
Privacy:
- Wat gebeurt er als ik op mijn e-mailadres invul bij 'Ik heb interesse'?
We informeren je automatisch over nieuwe cursusdata als je jouw e-mailadres achterlaat in het veld 'Ik heb interesse'. In iedere mail die je ontvangt staat een mogelijkheid om je af te melden van deze service. - Met wie worden mijn gegevens gedeeld?
Hoe wij met privacy omgaan staat omschreven in onze privacy verklaring. Je mag er vanuit gaan dat we alle gegevens die je via onze website invult met respect behandelen. We verstrekken alleen de hoogstnoodzakelijk gegevens aan andere partijen en doen dat alleen als het noodzakelijk is om de dienst te leveren die jij bij ons hebt afgenomen. Bijvoorbeeld; jouw naam, geboortedatum en geboorteplaats staan vermeld op de presentielijst die de trainer ontvangt.
Voor docenten/trainers:
- Kan ik mijn cursus of training aanbieden via SocialMediaTrainingen.com?
SocialMediaTrainingen werkt alleen met de allerbeste trainers op het gebied van Social Media. Iedere trainer heeft een eigen expertise waarover hij/zij trainingen verzorgt. Nieuwe trainers worden alleen toegelaten als zij hun sporen hebben verdiend en een aanvulling op ons cursusaanbod zijn.
Dus 'Nee,
- Lijkt het je leuk om cursussen te gaan geven?
- Kun jij óók een cursus geven over Linkedin/Facebook/Instagram/….
- Doe jij wel eens wat met Social Media?
1 x Ja? Sorry, maar dan gaan we niet samenwerken.
tenzij…'
- Je alom gerespecteerd wordt en een 'grote naam' bent op het gebied van Social Media èn;
- jouw training over een onderwerp gaat dat we nog missen in ons aanbod èn;
- jouw training bucketlist waardig is.
3 x Ja? Dan komen we graag met je in contact!